פיזיותרפיה לכלבים או הידרותרפיה? מה יציל את חיית המחמד שלכם?

February 12 2023doritr

פיזיותרפיה לכלבים היא פעולה אשר התפקיד שלה הוא לשקם ולעודד החלמה מהירה הן עבור כלבים והן עבור בני האדם. השיטה המדוברת מסייעת לשקם בצורה מהירה ויעילה בעיות אורתופדיות, פיזיולוגיות ונוירולוגיות. שיטת הטיפול מתמקדת באורך ובמשך התנועה הטבעית של הגוף, בפילוסופיה פתולוגית שיקומית מלאה. מדובר על תורת ריפוי אשר מסייעת בתהליך השיקום הטבעי עד להחלמה מקסימלית. פיזיותרפיה לכלבים היא שיטת שיקום באמצעות תנועה והפעלת השרירים התומכים או הניזוקים אצל כלבים בעבודה פיזית על הקרקע עם פיזיותרפיסט כלבים מקצועי ומנוסה בתחום.

מדוע כלבים זקוקים לפיזיותרפיה?

כלבים אשר עברו חוויה טראומתית כלשהי בגוף השלד או במערכת של השרירים לרוב יתקשו להשתקם ללא עזרה חיצונית כלשהי. במקרים רבים כלבים שלא עשו הליך שיקום כגון: פיזיותרפיה או הידרותרפיה לכלבים, שיקום העצם והשריר שלהם לא היה נכון וכך יכולת התנועה שלהם נפגעה. מדובר על טיפול יעיל ומהיר לצורך שיקום כלבים וכך ניתן בעצם למנוע סבל רב גם מבלי החיים הכואב והסובל וגם מבעליו. פיזיותרפיה לכלבים הוכיחה את עצמה כדבר חשוב ביותר ממש כמו הליך כירורגי הנדרש או טיפול תרופתי. מדובר על חלק בלתי נפרד מכל הליך רפואי אשר קשור למבנה של העצם, השריר או המערכת הנוירולוגית.

באיזה מצבים יכולה לסייע פיזיותרפיה לכלבים?

טיפולי פיזיותרפיה יכולים לסייע למגוון רחב של מצבים רפואיים אצל כלבים לרבות: בעיות במפרקים, בעיות השמנה, בעיות נוירולוגיות, שיקום יציבתי, שיקום אונקולוגי, שיקום לב וריאות, שיקום מפגיעות ספורט, שיקום התפתחותי, שיקום של בריחת שתן ובעיות עיכול, שיקום הנדרש בגין תאונה, בגין רביצת יתר או בגין ניוון שרירים. טיפולי הפיזיותרפיה מתבצעים לרוב בסביבה מבוקרת ועל ידי מטפל מוסמך שיש לו ניסיון רב לא פעם גם בהליך אילוף כלבים וגם בהליך פיזיותרפיה לכלבים.

הידרותרפיה לכלבים- במה מדובר?

הידרותרפיה לכלבים היא שיטת טיפול ושיקום אשר מיושמת בבריכת שחייה שיקומית או טיפולית. לבריכה יש תכונות מסוימות לרבות גובה אחיד, מערכת חימום, מידות ייעודיות ועוד. השיטה מנצלת את התכונות הפיזיות של המים והיא רלוונטית לטיפול בבעיות שונות כגון: כאבי מפרקים, פריצת דיסק, בעיות ניווניות בשלד ובמערכת השרירים, הפרעות קשב, מחלות פרקינסון ועוד. המטרה של הטיפול היא לעצור את ההתדרדרות הפיזיולוגיות של הכלב, להפחית את הכאב שלו ולבסס את מערכת השרירים שלו וזאת לצורך תמיכה ובכדי שהיא תסייע לו בעתיד.

כיצד עובדת הידרותרפיה לכלבים?

במים הגוף מאבד כשני שלישים ממשקלו וקל יותר להשכיב אותו במצב אופקי ולטפל בכאב ללא לחץ על עמוד השדרה וכן על יתר המפרקים שסביבו. הלחץ ההידרוסטטי משפיע על המטופל ומסייע לו בשמירה על היציבות שלו במים. כלומר, המטופל בשיטת טיפול זאת איננו מאפשר לגוף לאבד שיווי משקל או ליפול. מדובר על אחת הדרכים להעלות את העומס על בית החזה ולכן צלילה ותרגילים מתחת למים ישפרו את המערך הנשימתי, יסייעו במניעת התהוות של בצקות וכן בסילוק פסולת ונוזלים מצטברים והארכה של שרירי הנשימה.

 

Share: